הדפסה
ורד הכלב

מזל-טוב

אתר צמח השדה בן 17   23/05/2023

חג שבועות מגיע ולאתר "צמח השדה" נוספה עוד שנה והוא כבר בן 17! עברו עלינו 17 שנים ברשת האינטרנט, למרות שהאתר הוקם ע"י מתנדבים מתלהבים עם ניצוץ בעיניים, הוא אתר מקצועי לעילא, ואין ספק שהוא מכיל תוכן רב , בגדר אוצר לאומי. רוצים להיזכר? מה היה לנו - קצת רטרוספקטיבה...  

 
"הזורעים בדמעה ברינה יקצורו " כך הרגשנו בערב חג השבועות לפני 17 שנים, עת העלינו את האתר לרשת, ובו רק 550 צמחים, פרופסור עמרם אשל העורך המדעי פרסם אותו לקבוצת התפוצה שלו באי-מייל. 
 
השמועה נפוצה במהירות וכבר ביום שאחרי החג, עת נערך בחרמון טיול בהדרכתו של מייק ליבנה ז"ל, קיבלנו תגובות נלהבות מכל עבר. זה היה מחמם את הלב ובעיקר מעודד להמשיך להשקיע.

אנו משתפים אתכם במה שנכתב בתום השנה הראשונה באתר :
יומולדת שנה לאתר צמח השדה - חג שמח "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו"... 

במשך שתים עשרה שנים נערכו מפגשים פנים אל פנים, אליהם הוזמנו המתנדבים – אנשים שהם מלח הארץ: מנהלת האתר - שרה גולד, עמרם אשל - עורך מדעי, כותבים - כולם בוטנאים (מייק ליבנה וד"ר ערגה אלוני, דרור מלמד, ליאורה קרת ועוד), מתכנת, צלמים ומדווחים על פריחות, מי שמעדכן לנו את הפייסבוק ועוד... כולם מקצועיים בתחומם. כל מפגש התקיים במקום אחר וסביב נושא אחר. 
 
סיקור של חלק מהמפגשים כולל צילומים ששווים אלף מילים בהם אנחנו עדיין "צעירים" ונהנים לבלות עם הפעילים שתומכים בנו.
 
שלוש שנים לצמח השדה: גם השנה השתדלנו להוסיף ולהרחיב את התכנים שבאתר. היו באתר כבר 1800 צמחים, נוספו שמות צמחים בערבית, נוסף מידע על צמחים המותאמים לגינון חסכני במים...
שלוש  שנים מלאו לאתר צמח השדה ברשת!!! יומולדת שמח (wildflowers.co.il)
 
ארבע שנים לצמח השדה: בשנה זאת עברנו את קו מיליון הכניסות הייחודיות בערב ט"ו בשבט ועברנו את מחסום 2,000 הצמחים המוצגים באתר.
ארבע שנים מלאו לאתר צמח השדה - ואלפיים צמחים באתר חג שבועות שמח 
 
חמש שנים לצמח השדה: לצערנו באותה שנה הלך מאיתנו מייק לבנה שהיה לו תפקיד מרכזי בבניית האתר. הוא השתדל לכתוב תיאור צמחים לאתר, גם כשמחלתו הציקה לו. הוא הקפיד ביותר על סגנון עברי משלו, שעקרונותיו מנחים אותנו עד היום.
לאתר צמח השדה מלאו חמש שנים ברשת מפגש פעילים ומתנדבים צמח השדה 
כבר נוספה גלריה לכתבות 
 
שש שנים לאתר צמח השדה: באותה שנה התחלנו את שיתוף הפעולה עם קק"ל שהלך והתרחב מאז. כבר היו באתר 2,200  צמחים, נוספו עוד תכנים. הושק גם יישומון ותאם לטלפונים ניידים ששימש את הגולשים במשך מספר שנים.
במלאת שש שנים לאתר צמח השדה על הרשת ניוזלטר חגיגי לכולם!!!! 
 
שבע שנים לצמח השדה: מוצגים באתר כבר יותר מ-2300 צמחי ישראל, מהם צמחי בר של הארץ ומהם גרים ואפילו פולשים, שגם אותם יש להכיר, בבחינת דע את האויב. אנו משתדלים להרחיב את היריעה על כל צמח ולהציג לגביו לא רק את המידע הבוטני אלא, אם יש, גם אזכורים שלו בספרות מקורותינו, או מקורותיהם של עמים אחרים, מידע גנני, מידע פולקלוריסטי ועוד. 
יומולדת לאתר: שבע שנים ברשת האינטרנט הנביטה והצמיחה של "צמח השדה" 
  
שמונה שנים לצמח השדה: בשנה זאת התחלנו את המבצע הגדול במסגרת שיתוף הפעולה עם קק"ל, של תיאור העצים בארבורטום אילנות. מבצע שנרתמו לו כותבים רבים וחשובים כצביקה אבני, סימה קגן, אורי פרגמן-ספיר ואחרים, שבסופו שולטו כל העצים עם קודים לסריקה שהציגו למבקרים את המידע מהאתר שלנו. באותה שנה ד"ר דרור מלמד עשה סדר במשפחות הצמחים בהתאם לשינויים בשיטת המיון שפורסמו בספרות המדעית ושייך את הצמחים למשפחות החדשות והביא לידיעת הנוכחים את החלוקה החדשה 
מפגש שמיני של פעילים באתר צמח השדה ארבורטום אילנות שב להיות פעיל 
 
 
אחת-עשרה שנים לצמח השדה: השנה הגדיל מכולם ד"ר דרור מלמד שלקח על עצמו את המשימה להכיר לחובבי הצמחים, את הטחבים והשרכים ומקומם במיון של עולם הצמח. 
 יום הולדת 11 לאתר צמח השדה ערב שבועות סיוון תשע"ז 
 
 
שתים-עשרה שנים לצמח השדה: בשנה זאת נוסף לנו שיתוף פעולה מבורך עם קבוצת הפייסבוק 'בוטניקה לאוהבים - צמחי הבר של א"י' , שייסד חברנו הטוב אלי ליבנה. שיתוף פעולה זה הגביר את הפצת המידע וקירובם של רבים לאהבת צמחי הארץ. כמו-כן יש לציין את בנו הקטן של צמח השדה שהוכן לכבוד מלאת 60 למדינת ישראל והוא " 60  צמחים שכל אחד צריך להכיר" שנפוץ בקהל ובבתי ספר וגני ילדים וזכה לתהודה נרחבת.
מפגש לציון ה"בת מצווש" לאתר צמח השדה סיור בחוות הנוי ליד מדרש רופין 
(חפשו את עצמכם בגלריה )  
 
לאחר תקופה זו הפסקנו לקיים מפגשים פיזיים והסתפקנו בתזכורות באתר
אתר צמח השדה חוגג בר-מצווה מזל-טוב 
  
האתר גדל ותפח, המדורים הלכו והתרבו, עיצוב האתר שונה לפחות שלוש פעמים, והותאם לגלישה בטלפונים ניידים 
במשך תקופה זו פרסמנו פוסטרים ופרוייקטים (מיני סייטים) כמו "צמחים אדומים", "צמחים פולשים", "צמחי הכרמל המתחדש אחרי השריפה" ולאחרעוד כמה שנים "70 צמחי ישראל", כולם פרוייקטים חינוכיים. לקראת טו' בשבט שנת תשע"ט הפקנו עם רשות הטבע והגנים פוסטרים מרהיבים של 33 צמחי בר נפוצים, שלוו בהצעות לפעילות . הם נחטפו ע"י משפחות פרטיות,  גננות, מורים ומנהלי בתי ספר. קיימנו שיתופי פעולה עם גנים בוטניים, קק"ל וגופים נוספים, קיימנו תחרויות צילום, ועוד ועוד
 
בעיקר נהנינו להכיר את הצוות והמתנדבים שכאמור הינם מלח הארץ, וכמובן את הגולשים מהארץ ומחו"ל. 

זה המקום להודות שוב לכולם : בלעדיכם לא היה קם האתר.
תודה תודה תודה !!!
 
חג שבועות שמח ולבן, צוות האתר צמח השדה וקק"ל 
 
 
גינון חסכוני במים