הדפסה
ורד  צידוני

יום הולדת 11 לאתר צמח השדה

ערב שבועות סיוון תשע"ז   30/05/2017

אתר צמח השדה כבר בן 11. עלינו ל"אוויר" בערב שבועות תשס"ו בשעת חצות עם תמונות של כ-550 צמחים  ועם תקוות גדולות, אשר מרביתן התגשמו. לאחר ½3 שנים, בט"ו בשבט תש"ע התרגשנו עם רישום כניסת המיליון הראשון ועד עכשיו נרשמו למעלה מ-5 מיליון כניסות יחודיות ולמעלה מ-20 מיליון דפים, ו2560 צמחים מוצגים באתר.

אנו מודים לגולשים על העניין והאמון שהם מבטאים באצבעותיהם.
"צמח השדה" הוא לא רק מגדיר צמחים, אלא אנציקלופדיה שבאה ללמד את כל המעוניין, על תכונות הצמח, שבו הוא מתעניין, על מקומו במסורת ישראל ומסורות אחרות ועוד. כותבינו הנאמנים, מתנדבים כולם, מעשירים את הקורא, כל אחד בסגנונו הוא.
השנה הגדיל מכולם ד"ר דרור מלמד שלקח על עצמו את המשימה להכיר לחובבי הצמחים, את הטחבים והשרכים ומקומם במיון של עולם הצמחים. בעידודו אנחנו מעדכנים כל העת את החלוקה למשפחות ואת השמות המעודכנים בעולם המדעי. זה אמנם מציב קושי לכל אלה שגדלו ועל ברכיהם המגדיר המודפס, אבל אנו רואים חשיבות בשמירה על עדכנות ורמה מדעית גבוהה. אך יחד עם זאת לשמור על עממיות וגישה לחובבים מכל הדרגות.
התוצאות מראות שאתר "צמח השדה"  מהווה מקור ידע לרבים, רבים מאוד, לא רק בארץ ישראל, אלא ברחבי העולם כולו. יש כניסות לאתר כמעט מכל היבשות, כולל ארצות ערב למעט אנטארקטיקה...
אנחנו מקבלים פניות ממומחים וחובבים מארצות שונות בשאלות והערות על צמחי הארץ המוצגים באתר.
אנחנו גאים מאוד בשיתוף הפעולה ארוך הטווח עם קק"ל, במידע על עצים ביערות קק"ל ובעיקר על העצים בארבורטום "אילנות", שם מקושרים שלטי הצמחים ישירות לדפי הצמח באתר והמטייל יכול בעזרת הטלפון הנייד לקרוא בשטח את התיאור על כל  עץ ועץ.
שיתוף פעולה, למעשה, יש לנו גם עם קבוצת הפייסבוק 'בוטניקה לאוהבים - צמחי הבר של א"י' , שייסד חברנו הטוב אלי ליבנה. החברים בה נעזרים לא אחת באתר זה בכדי להביא תיאור של הצמח המצולם. כך שמעבר לזיהוי הצמח מקבל הגולש עוד מידע על הצמח שמשך את עינו ועין מצלמתו.
העיסוק  באתר והפיתוח באתר אף פעם אינם נגמרים. הממשק מתעדכן כל הזמן, נוספים רכיבים חדשים, הצלמים ממשיכים לשלוח תמונות חדשות והכותבים שולחים תיאורים חדשים שמעשירים את האתר כל הזמן. זה הקושי הלא קטן, בעיסוק התובעני והמהנה בתחזוק ופיתוח האתר .
עד כה , מלבד הפרויקטים המיוחדים, המימון מבוצע מכספם הפרטי של ה"משוגעים" שהקימו את האתר .
את כל חובבי הצמחים של א"י ואת הגולשים

אנחנו מברכים בחג שבועות שמח.

צוות אתר "צמח השדה"
שבועות תשע"ז

גינון חסכוני במים