הדפסה
חלבלוב צמיר

לאתר צמח השדה מלאו חמש שנים ברשת

מפגש פעילים ומתנדבים צמח השדה   14/06/2011
כבכל שנה נערך גם השנה מפגש מתנדבים ופעילים. הפעם היה זה במתקן קק"ל שבבית נחמיה, שבו מפיקים ומכינים זרעים לזריעה במשתלות לקראת נטיעה. בכל שנה נערך המפגש במקום אחר וסביב נושא אחר. השנה הוקדש המפגש לזכרו של מייק לבנה ז"ל,


אתר "צמח השדה" עלה לאוויר ביוני 2006 והוצגו בו 550 צמחים (כיום מוצגים בו מעל ל-2100 צמחי בר ממינים שונים, ועוד היד נטויה).
שנתיים של עבודת הכנה קדמו להעלאת האתר לרשת: תכנון, אפיון, תכנות, עיצוב והכנסת תכנים ותצלומים.
כבכל שנה גם השנה נערך מפגש מתנדבים ופעילים. המפגש השנתי הוא מפגש רעים (לא וירטואלי) שנועד להיכרות אישית בין הפעילים והמתנדבים ובני/ות זוגם סביב קפה, תוכן משתנה ונשנוש קל. המשתתפים הגיעו מכל חלקי הארץ: מירושלים, מחיפה, מבית אל מהרצליה, מאריאל ומתל אביב, מנס ציונה ומקיבוץ צרעה, מבית עובד, מכפר ויתקין וממקומות אחרים. מקומות ההתכנסות משתנים. הפעם היה זה במתקן קק"ל שבבית נחמיה, שנועד לריכוז זרעים ולהכנתם לזריעה במשתלות לקראת נטיעה. אביב אייזנבנד יערן/אגרונום קק"ל, הממונה על הפקת הזרעים, הציג לנוכחים את הפעילות במתקן.

השנה הוקדש המפגש לזכרו של מייק לבנה ז"ל.

פרופסור עמרם אשל ושרה עידכנו את המשתתפים על השיפורים שהוכנסו לאתר בשנה האחרונה, ועל מה שצפוי לעלות בקרוב.
עמרם סיפר על תחילת ההיכרות עם מייק לבנה, שהפכה לעשייה פורייה משותפת ומתמשכת בעידכון ערכים לאתר "צמח השדה".

עודד, בנו של מייק, ייצג את המשפחה. עודד התעניין בתהליך הקמת האתר ובסיבות להקמתו ואף הפתיע וריגש את המשתתפים בסיפורים על החשיבות שייחס מייק לכתיבת ערכים באתר: "כל יום שבו אבא יכול היה לטייל או לכתוב לאתר "צמח השדה" היה יום שבו היה שווה לו לחיות."..

ערגה אלוני כתבה והקריאה מילים מרגשות מהלב לזכרו. דבריהם של עודד ושל ערגה ריגשו מאודאת הנוכחים.
ליאורה קרת סיפרה על היכרותה עם מייק מימי תנועת הנוער ועוד.

עמיקם שוב, שחזר מארמניה בבוקרו של אותו יום, ולא היה מוכן להפסיד את המפגש עם החברים, הסביר בקצרה על הקרבות שהתנהלו בבית נחמיה במלחמת השחרור.

המפגש התקיים באווירה נעימה כרגיל, אף על פי שלא היו בסביבה צמחים להשתטח עליהם כדי לצלם. את המצב הציל חלבלוב צמיר שנמצא באזור. כך לא יצאו הצלמים בידיים ריקות מצמחים....

את הנוכחים צילם ברוב כישרון יהודה כץ, ואחר כך גם שלח את התצלומים לרוב המשתתפים
(מי שלא קיבל תצלום שישלח מייל).

ועכשיו נותר לצפות למפגש של השנה הבאה, לצפות בגלריה וליהנות.

גינון חסכוני במים