הדפסה
ורד  צידוני

יומולדת לאתר: 7 שנים ברשת האינטרנט

הנביטה והצמיחה של "צמח השדה"   11/05/2013
כל צמח מתחיל מנבט קטן שהולך וגדל. המיוחד בצמחים שהגדילה שלהם נסמכת על התהליכים שחלים בהם עצמם. הם אינם מנצלים אף אחד ולא מקבלים תמיכה חיצונית. הנבט הקטן פורש עלים ושורשים שמספקים לו את החומרים שמאפשרים לו להמשיך ולגדול ולייצר עוד ועוד אברים וכך הוא הולך וצומח. כך בדיוק התפתח "צמח השדה" שנבט בערב חג השבועות לפני 7 שנים.

ההתחלה היית הצנועה. הזרע שזרעה שרה גולד התבסס על גוף קטן של מספר מתנדבים ששלחו תמונות ואחרים שהתחילו לכתוב.
החזון של אתר חינוכי שמופנה לקהל הרחב של חובבי הטבע, לאו דווקא מקצוענים צבר במהירות תנופה. וממש כמו נבט שמזין את עצמו וכך גדל ומתעוררים בו ניצנים חדשים וכך הוא מתפתח והולך, כך הצלחת האתר משכה עוד ועוד מתעניינים, הוא זכה לאותות הוקרה מגופים ציבוריים והחשוב ביותר התרחב קהל הגולשים לכל שכבות הגיל, תחומי ההתעניינות וארצות העולם.

לאחרונה עבר האתר את מספר 2.7 מיליון צפיות וממוצע מספר הצפיות ביום מעל ל- 2000. הגולש הממוצע קורא כארבעה דפים שונים במשך כארבע דקות. אלה הנתונים היבשים שמעידים על הערך הלימודי של האתר.
ידוע לנו שהאתר משמש את כל מערכות החינוך מגני הילדים, ותלמידי בתי-הספר ועד לאוניברסיטאות ולמומחים מחו"ל שכותבים לנו ומעירים הערות.
"צמח השדה" שותף למיזמים של גופים ציבוריים ביניהם קק"ל, כביש 6, השירות הבולאי, זמר-רשת, וכד'.
כיום הולך ונרקם מיזם משותף עם רשות הטבע, החברה להגנת הטבע משרד החקלאות וקרן יד-הנדיב.
הצפיות הרבות, המכתבים, דיווחי הפריחה והתגובות מהארץ ומרחבי העולם הם החומרים מהם ניזון האתר ודוחפים את הפעילים בו להמשיך ולהוסיף מידע, תמונות, כתבות ופריטים נוספים.

מוצגים באתר כבר יותר מ-2300 צמחי ישראל, מהם צמחי בר של הארץ ומהם גרים ואפילו פולשים, שגם אותם יש להכיר, בבחינת דע את האויב. אנו משתדלים להרחיב את היריעה על כל צמח ולהציג לגביו לא רק את המידע הבוטני אלא, אם יש, גם אזכורים שלו בספרות מקורותינו, או מקורותיהם של עמים אחרים, מידע גנני, מידע פולקלוריסטי ועוד. באתר מאמרים לא מעטים על צמחים ודברים הקשורים אליהם מאגדות עם ועד מתכוני בישול.

לעיתים רחוקות מימוש הרעיון עולה על החזון - לצוות אתר צמח השדה - זה קרה!!!

כל התודה לצלמים, כותבי התכנים, לכותבי הפידבקים המעודדים ולגולשים המתמידים והמזדמנים - אתם הכח המניע של האתר. בזכותם האתר הינו מותג בארץ ובעולם 

במלאת לאתר 7 שנים ברשת האינטרנט, אתר "צמח השדה" גאה וימשיך לשרת  חובבי הצמחים בארץ ובעולם.

גינון חסכוני במים