זנב-שועל ארוך

הדפסה
  Alopecurus myosuroides שם מדעי
דגניים
Poaceae
משפחה
סרגלי צורת העלה
תמים שפת העלה
עגול צורת הגבעול
חד-שנתי צורת חיים
גולן, גליל, חוף הים התיכון, עמק ירדן עליון, עמקים, כרמל, הרי שומרון, הרי יהודה, שרון, שפלה, ערבה, בקעת הירדן, תפוצה בארץ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
עונת הפריחה

זנב-שועל ארוך
צילום: © דרור מלמד   , פברואר
© כל הזכויות שמורות לצלמים ולאתר צמח השדה.

תמונות נוספות:

מידע נוסף

זנב-שועל ארוך הוא דגני חד-שנתי, זקוף, גובהו 70-20 ס"מ, שתפרחתו מכבד גלילי דמוי שיבולת צרה וארוכה, צפופה, ירוקה-מסגילה. בפרטים שונים ואוכלוסיות שונות של המין יש שונות רבה באורך המכבד וגודל השיבוליות.
לזנב-שועל ארוך שיבוליות בנות פרח אחד. לפרחים 3 אבקנים חיצוניים, אשר בעת הפריחה מעטרים את פני המכבד. הגלומות שוות, אורכן כאורך השיבולית והן מאוחות זו לזו בשליש התחתון. הן בעלות קרין ריסני. המוץ התחתון ארוך במעט מהגלומות ומבסיסו עולה מלען זקוף וארוך למדי. הפריחה בחודשי האביב.
זנב-שועל ארוך מבכר בתי גידול לחים ושדות מושקים והוא נפוץ בשולי שלוליות חורף. הוא מצוי בכל גלילות הארץ, למעט הנגב והערבה. תפוצתו העולמית נרחבת ומשתרעת על פני כל היבשות.
מעניין לציין  כי  שם המין  המדעי  (Alopecurus myosuroides)   מתאר  דמיון לשני  זנבות בו-זמנית: זנב-השועל (ביוונית Alopex הוא "שועל" ו- ourus הוא "זנב") דמוי זנב-העכבר (ביוונית mys הוא "עכבר", ourus הוא, כאמור, "זנב" והסיומת oides משמעה "דמוי"). באירופה הוא מכונה "black grass" – "עשב שחור" ונחשב כעשב רע ועקשן בשדות תבואה.

כתב דרור מלמד


מקורות מידע


 
גינון חסכוני בצמחי בר