מלוח הענבות

הדפסה
  Atriplex semibaccata שם מדעי
  Australian Salt bush Common name
  قطف أمريكي أللّغة آلعربيّة
ירבוזיים
Amaranthaceae
משפחה
5 מס' עלי כותרת
פשוט צורת העלה
תמים שפת העלה
עגול צורת הגבעול
עשבוני רב-שנתי צורת חיים
גליל, עמק ירדן עליון, מדבר שומרון, הרי יהודה, מדבר יהודה ובקעת ים המלח, שרון, שפלה, נגב צפוני, נגב והרי אילת, תפוצה בארץ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
עונת הפריחה

מלוח הענבות
צילום: © יהודה מרטה   מצפה רמון
© כל הזכויות שמורות לצלמים ולאתר צמח השדה.

תמונות נוספות:

מידע נוסף

מלוח הענבות הוא צמח רב-שנתי שרוע, בסיסו מעוצה. העלים מסורגים. פני העלה מכוסים שלפוחיות או קשקשים קמחיים. מועיל לשים לב לא רק למה שיש בו, אלא גם למה שאין בו: מין זה, כמו מינים אחרים של מלוח, שונה מסוגים רבים אחרים במשפחת הסלקיים לשעבר (כיום שייכים למשפחת הירבוזיים) בכך שאינו קוצני, אינו מפריק, ועליו שטוחים.
מלוח הענבות פורח כמעט כל השנה. התופעה של צמח הגדל בנגב ופורח בקיץ ראויה לציון. הפרחים קטנים, חד-מיניים, מואבקי-רוח, ערוכים בתפרחות דמויות שיבולים. הפרי עסיסי מעט, נראה כאילו היה עֲנָבָה אדומה. אולם אם נדייק, הרי מה שעסיסי הן החפיות של הפרי הבשל, שאינן עשבוניות אלא מתעססות. בהתייבשו נעשה הפרי שחור ושטוח.
מלוח הענבות גדל בצידי דרכים ובמעזבות. מוצאו מאוסטרליה. הוא הוכנס לארצנו במאה העשרים כצמח נוי ומרעה, ומאז התפשט ברבים מחלקי הארץ, בעיקר באזורים שחונים. הוא שכיח במיוחד בצפון הנגב.

בסוג 200 מינים, בארץ 13, מהם 6 רב-שנתיים. כולם גדלים בבתי-גידול דומים, כפי שמעיד עליהם גם שמם: בקרקע מלוחה, במלֵחות לחות, וגם בצידי דרכים, במעזבות ובאשפתות.

כתב מייק לבנה


מקורות מידע


 
גינון חסכוני בצמחי בר