הדפסה
עיריוני  צהוב

אין עשב רע ....

עבודת גמר של שיר מלך   05/04/2022

מדינת ישראל עשירה מאוד בעולמות החי והצומח. מיקומה הגיאוגרפי של הארץ נמצא במפגש של שלוש יבשות בעלות אקלים שונה המשפיע על מספר המינים ומגוונם. שטחי עשבים ופרחי הבר מגדילים את השונות הביולוגית ותורמים לאיזון של מערכות אקולוגיות.

 
למשל, פרחי בר מקומיים, מהווים מצע להטלת ביצי פרפרים וחרקים נוספים, מקור מזון לזחלים, ומושכים אליהם חיפושיות, חרגולים, וחרקים נוספים.
 
בשירו "שירת העשבים", מתייחס לכך רבי נחמן מברסלב:
"דע לך שכל עשב ועשב, יש לו שירה מיוחדת משלו".
למעשה, לכל עשב ופרח בר במערכת האקולוגית המקומית יש תפקיד מיוחד באיזון המערכת. בעבר, קטיף פרחי הבר, היה תחביב לאומי- משפחות יצאו לטייל, ילדי גנים ותלמידי בתי ספר ראו כ"חובה" לחזור הביתה עם זרי פרחי בר. ילדים רבים עמדו בצדי הכבישים ומכרו פרחי בר "טריים" שנקטפו מהשדה הסמוך. פרחי הבר הלכו ונעלמו מנוף הארץ.
 
מסע ציבורי רחב שנעשה על ידי החברה להגנת הטבע החזיר את הצבע לשדות המדינה. קמפיין שעלה בשנות השישים, תחת הכותרת: "צא לנוף אך אל תקטוף" והטמעת המודעות מצד גננות ומורות לחשיבות שמירת פרחי הבר תרמו להפסקת קטיפת פרחי הבר ברחבי הארץ.
 
מתוך הנושא הראשי לעיצוב הקימונו בקורס, מקומיות, יצאתי עם ארכיון פרחי הבר המיובשים שלי שנאסף במהלך השנים למסע עיצוב הקימונו המקומי לי, שמאפיין אותי.
 
בקימונו שעיצבתי (ראו תצלומים בגלריה) לפניכן אני מציגה כמה מן הפרחים המוגנים בארצינו (עיריוני צהובצבעוני המדבר ושפתן מצוי) אשר מגינים על פרחי הבר בבטנה (טופח נאהמרווה דגולה וחרדל לבן).
אך עם זאת, בצווארון והאובי בחרתי גם כן להציג את פרחי הבר, מכיוון שהם חלק בלתי נפרד מהמערכת האקולוגית של הטבע המקומי, ויש להגן עליהם אם לא בחוק, אז מתוך רצון לשמירה על איזון והרמוניה בטבע שלנו.
 
שיר מלך
shirmelech34@gmail.com
054-2026353
 
הגשת קורס פאטרן מתקדם – שנה ג'
בהנחיית: אלה אמיתי סדובסקי
המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר
הדפסה דיגיטלית: קדנה בדים
"צילום: Photojenic photography"  
 
גינון חסכוני במים