הדפסה

מחווה לכרמל - פרוייקט צמחי הכרמל

אם יש לך כרמל - זה רק בישראל   03/01/2011
הכרמל היה וימשיך להיות בכותרות, בגלל השריפה הגדולה שפרצה בו בחודש דצמבר וכילתה עצי חורש רבים. בצמח השדה הכנו, כמחווה לכרמל ולכבוד טו' בשבט דף נחמד של היכרות עם 55 פרחים ועצים מהיפים והעיקריים הפורחים בכרמל. מעתה כשמטיילים בכרמל מזהים הרבה מינים!!!
ונעיין במפת הפארק הביוספרי הגדול הזה שאנו כה אוהבים לטייל בו ולאהוב אותו...

למה אנו אבלים?
בנוסף לאבל על אובדן חיי אדם, או אבלים על אבדן הנוף שכה אהבנו ואנו ממשיכים לאהוב.

למה הפך הר הכרמל לאתוס ישראלי?
כי הכרמל בולט על רקע שאר נופי ארץ ישראל, משום שהוא מוריק כל השנה שלא כמו חלקים במישור החוף ובמדבר שמוריקים רק בעונה הגשומה.
גובהו הרם, הקרבה לים, מדרונותיו התלולים, היערות והחורשים המכסים את פסגותיו ומורדותיו, ריבוי פרחי הבר ובעלי החיים, ויופיו הפראי, הופכים את הכרמל לפנינה ירוקה המקשטת את ארצנו.
כבר בשנות ה-70 הוכרה חשיבותו של הכרמל כאתר טבע ונוף, ושטחים נרחבים ממנו הוכרזו כפארקים ושמורות טבע המצטרפים יחד למרחב ביוספרי לטובת האדם והטבע הסובב אותו. נפרצו וסומנו דרכי יער ושבילים רבים, והוכשרו חניונים, מצפורים ונקודות מים.
קירבתו הרבה למרכזי האוכלוסין, והנגישות הרבה, הופכים את הכרמל למוקד שמושך אליו אוהבי טבע, מטיילים ברגל, רוכבי אופניים וג`יפאים.

גם לאחר השרפה,
הנוף אמנם ישתנה, אבל ההר ישתקם ויפרח, שבועיים לאחר השרפה כבר החלו הגאופיטים לפרוח וללבלב בהר. בעקבות הגשם יש כבר נביטה של החד-שנתיים ובקרוב יחלו גם רחבי-העלים להנץ מהגדמים השרופים.

לא הכל שחור,
נותרו שטחים ומסלולים רבים בהם אפשר לטייל ולהנות מהפריחה.
אם תחפשו באתר צמח השדה לפי אזור תפוצה, תהיה התוצאה שבבכרמל 810 מיני צמחים !!!!

בואו להכיר 55 מהיפים והבולטים שבהם
גינון חסכוני במים