הדפסה

מייק לבנה ז"ל (1932-2011)   25/01/2016

מייק נולד בגרמניה, עלה לארץ עם משפחתו בגיל שנה וחצי לירושלים, בשנת 1950 התגייס לצה"ל במסגרת גרעין נח"ל שהצטרף לקיבוץ מעין ברוך, שם חי לבנה כחבר הקיבוץ עד יומו האחרון. מייק היה אוטודידקט בכל הקשור לידיעת הארץ. הוא היה מראשוני החופרים את עתיקות מצדה והיה שותף לגילויים הגדולים של סודותיו של מקום מפורסם זה. אך לא פחות מעברה של הארץ הוא אהב את הטבע שלה הכיר כל שביל וכל צמח. מייק אהב גם לחלוק את הידע שלו עם אחרים. הוא כתב ספרים רבים, הדריך טיולים וכתב מעל לאלף ערכים לאתר צמח השדה. השאיר אחריו אישה - רותי ארבעה ילדים ונכדים.

מייק לבנה נולד בגרמניה ועלה עם הוריו בגיל שנה וחצי לירושלים. בעבר סיפר כי בנעוריו גילה את כשרונו בארגון טיולים. הוא נחשב מחושפי הארמון הצפוני במצדה, ביחד עם זאב משל.

בשנות ה-50 עבר לקיבוץ מעיין ברוך ולמרות שלא נולד בגליל, הפכה דמותו מזוהה עם נופי הגליל והוא הפך לדמות נחשבת לידיעת הגליל בתחומי טבע, ארכיאולוגיה, צמחים ומסלולי טיולים.


המקום שאתו היה מזוהה יותר מכל היה החרמון. הוא הרבה לטייל ולחקור את ההר, לזכותו נזקפות כמה תגליות, שהבולטת שבהן היא גילוי "אירוס הדובדבן" שמצא בעמק בולען בחרמון. "אין שני לו בהיכרות עם החרמון", אמר ארז קמה, מנהל בתי ספר שדה בחברה להגנת הטבע.

לאחרונה קיבל את אות "יקיר הגליל"
כל יודעיו מעידים עליו כי ידע ללמד לא רק את הידע התיאורטי העצום שלו, אלא לימוד הלכה למעשה, בשטח, והכל בצניעות, בשקט ובגובה העיניים".
מייק היה נעים הליכות "מלח הארץ".

יומיים לאחר עלייתו של אתר צמח השדה לרשת האינטרנט ביוני 2006 התנדב מייק לכתוב את הערכים ומהלל לצמחים שכה אהב, קצב העבודה שלו היה מדהים, הוא הספיק לכתוב כ-1000 ערכים תוך כדי התמודדות עם מחלתו.

הוא היה איש משפחה למופת, רותי וארבעת ילדיו היו פעילים ומעורבים בפעילותו.

יהי זכרו ברוך - "חבל על נאבדין ואינם נשכחין"

לזיכרו של מייק - בכתבה באתר צמח השדה
בויקיפדיה

גינון חסכוני במים