הדפסה
איריס  הארגמן

בונוס -אירוס הארגמן פורח שם ממש עכשיו

אל יער האילנות- "הארבורטום" של ישראל   19/02/2007

יער האילנות הוקם על ידי המנדט הבריטי במטרה להביא לשם עצים מזנים וממקומות שונים בעולם לאקלום וחקר ולכן תוכלו למצוא בו מגוון עצים מעניין ומיוחד. בשנת 1984 נעזב המקום, מאז המקום היה סגור ומוזנח. בראשית שנות ה – 90 קיבלה על עצמה קרן קימת לישראל לשמור על האתר המיוחד, לשקם את הגן ואת ערכי הטבע הנוספים הקיימים בו ולפתוח אותו לציבור המטיילים.

יש במקום כ-750 מיני עצם ו-170מינים של איקלפטוסים. כדאי מאוד לראות את המגוון העצום של המינים, להתרשם מצורות הגזעים המגוונות ומהפריחות של העצים השונים שפורחים בצבעים מרהיבים כפי שהתמונות בוודאי יכולות להמחיש. שטחו של יער האילנות משתרע על כ- 800 דונם, חלקו שטחים פתוחים של קרקעות חול וחמרה - בית גידול שכמעט ונכחד מהעולם בגלל בינוי ועיבוד חקלאי, בו נותרה בדרך נס הצמחייה הטיפוסית של הקרקעות הקלות, שנציגיה הבולטים והצבעוניים ביותר הם אירוס הארגמן, תורמוסים (חמישה צבעים), צבעוני השרון, סחלב ומינים נדירים נוספים.

שטחו של יער האילנות משתרע על כ- 800 דונם, חלקו שטחים פתוחים של קרקעות חול וחמרה - בית גידול שכמעט ונכחד מהעולם בגלל בינוי ועיבוד חקלאי, בו נותרה בדרך נס הצמחייה הטיפוסית של הקרקעות הקלות, שנציגיה הבולטים והצבעוניים ביותר הם אירוס הארגמן, תורמוסים (חמישה צבעים), צבעוני השרון, סחלב ומינים נדירים נוספים.
קרן קימת לישראל שילטה באילנות מסלול טיול קל ונוח. המסלול עובר ביער אקליפטוס ובו ריכוז גדול של אירוס הארגמן, ממשיך לגבעה שבה ריכוזים גדולים של צמחי בר וביער פארק צעיר של אלון תבור. צמחי הבר, הפורחים בפריחה יפהפייה ויערות אלון התבור היו נפוצים במישור החוף בעבר. עתה, בעקבות הבינוי והפיתוח, כמעט ולא נותר לנוף זה זכר. אתם, בביקורכם ביער, תוכלו ליהנות מכל אלה.
מתוך אתר החלון הירוק קק"ל

שימו לב לשעות הפתיחה של המקום שוטטו ותהנו וגם שילחו לנו תמונות.

גינון חסכוני במים