הדפסה
ורד  צידוני

מה התחדש בסוף שנת 2021 באתר צמח השדה?

קק"ל לקחו חסות על האתר   15/12/2021

ודאי תהיתם, מה עושה לוגו קק"ל בבוקרו של יום באתר צמח השדה. אנו מציינים כמעט 16 שנים מאז שהתחלנו להקים את אתר "צמח השדה" שעלה לרשת בשנת 2006. שנים בהם הוא הפך לנכס לאומי. שנים שבהם שלחתם תצלומים, כתבות, מאמרים, אימיילים, דיווחים ועוד. שנים בהן האתר קרב אל צומח הארץ רבים, שנהנו ולמדו ממנו. 

בכל יום ויום גולשים באתר אלפים: בוטנאים וחובבים, מטיילים, תלמידים, סטודנטים, מרצים וגולשים מהארץ ומהעולם. 
לאור ההכרה בערכו הרב לציבור המתעניינים בצמחים, עובר האתר שנוהל עד עתה על ידנו בהתנדבות, לידי קק"ל שהיא גוף מרכזי בכל הנוגע לנופי הארץ בעבר ובעתיד. 

באתר הושקע מאמץ רב ומתמשך שלנו, יוזמת ומנהלת האתר שרה גולד, העורך המדעי, פרופ' עמרם אשל התגייס מיד, בנוסף לעוד רבים וטובים, כותבי מאמרים ותכנים, שנתנו ברצון מהידע שלהם למען בניית נכס לאומי זה, שמוגש בצורה ידידותית לכל גולש מבלי לוותר על הדיוק המדעי. השתדלנו שהאתר יהיה כתוב בצורה שתקרב גם את אלה שאינם בוטנאים בהשכלתם וכמו-כן הוספנו מרכיבים נוספים שאינם מופיעים בדרך כלל באתרים להגדרת צמחים כגון, מידע על אזכור במקורות מהעבר, מאמרים אתנולוגיים, ייעוץ בנושא גינון חסכוני במים ועוד.

תודה לכולם: מייק לבנה ז"ל, פרופ' אמוץ דפני ופרופ' דן איזיקוביץ, דר' ערגה אלוני, דר' דרור מלמד, נסים קריספיל, ליאורה קרת ועוד רבים אחרים.
תודה לכל הצלמים ששלחו בהתלהבות תצלומים (לא נזכיר את שמות כולם, כי הם רבים) בראשם הראשונים שהעמידו את תצלומיהם לאתר: עמיקם שוב, אבנר כהן ז"ל, אלי ליבנה, איתן שפירא ויעקב גרזון. (רשימת הצלמים כאן)
תודה  למדווחים על פריחות ותודה מיוחדת למתכנת המוכשר של האתר, מיכאל פלוטניצקי. 
 
ההחלטה נפלה להעביר את האתר לגוף שימשיך לתחזק לקדם ולפתח אותו, ישמור על זכויות היוצרים של הצלמים והכותבים, כדי לשמר לעתיד את התוכן העצום שנאגר באתר כאתר חופשי הפתוח לכל המתעניינים בצומח ארץ ישראל מהארץ ומהעולם.
 
צוות צמח השדה ימשיך לתחזק את האתר למשך שנה או שנתיים ויחפוף נציג/ה מקק"ל שינהל את האתר אחרינו. 
 
התנאים העיקריים שלנו, שנכתבו גם בהסכם עם קק"ל היו :
 לשמור על האתר כמגדיר של צמחי ועצי ארץ ישראל
 לשמור על זכויות היוצרים של הצלמים והכותבים (במידה וקק"ל ירצו להשתמש          בתצלום או כתבה, הם יבקשו אישור בכתב מבעל הזכויות) 
 להמשיך לשמור את האתר כאתר חופשי ופתוח לכל, על רשת האינטרנט
 
אנו מקווים שיבינו ואת הסיבות למהלך זה, ושימשיכו לשתף פעולה עם האתר, ליהנות ממנו ולשלוח דיווחים, כתבות מאמרים ועדכונים. אנו ניידע את הגולשים בכל שינוי ופיתוח שיחול באתר בעתיד.

בברכה
צוות אתר צמח השדה, פרופסור עמרם אשל – עורך מדעי  ושרה גולד מנהלת האתר 
  
גינון חסכוני במים