הדפסה

התצלומים של גיורא פנחסי וציורים (כל הפרטים בהזמנה)

הזמנה לתערוכה במתחם הבוסתן גן-העיר   12/12/2018

המקום שגיורא יוצא אליו כדי להרגע ולהזכיר לעצמו ולמצלמה (שתרגע גם היא...) שיש גם צבע ורכות בסביבה, יופי מדהים ויצירה נפלאה ממש "מתחת לאף" - המקום הזה הם השדות והעמקים, ההרים והמדבר, ובעיקר הצמחים והפרחים שגדלים ו"מחייכים" לכל מי שרק יטרח להתקרב, להתכופף ולהתבונן אל תוכם בתשומת לב ובאהבה כאילו היו גם הם בני אנוש.

ועכשיו מוצגות חלק זעיר מתצלומיו בתערוכה.
פרטים בהזמנה.

גיורא פנחסי,  "פרחים שבלב"

לשכב על הגב, להקשיב לדבריו,
לשקוע בתוכו
ולנשום את ריחו.

וממקום של פרח,
פרח רגיל,
אני עושה לעצמי סוג של תרגיל;

להיות כמו כולם,
סתם פרח קטן,
אבל במקום לברוח –
לשוב לפרוח!

למשוך אלי כל מי שאוהב,
בריחוף ונגיעה, שלא יהיה כואב,
כי גם פרחים מרגישים...
לפחות כך אני חושב.

פעם, כשהייתי קטן, אולי לא באמת הייתי פרח,
אבל למדתי להסתכל.
ואת זה,
לעולם,
איש לא יקלקל!

על גיורא:
יליד תל-אביב ותושב הוד-השרון, איש הייטק (שיווק ותקשורת בי"ל) בעבר וצלם חברתי מתנדב ב- 14 השנים האחרונות. צילומיו של גיורא מתפרסמים ב- Getty Images, בעיתוני אופנה ותיירות בינלאומית ובתערוכות נושאיות כמו במרכז של מועצת השמן הישראלי, מרכז המבקרים של קק"ל ביער אילנות ועוד.
מטרתו העיקרית של גיורא כמתנדב עם המצלמה היא לעזור למוחלשים בכל מקום בו דיבורים בלבד אינם מספיקים ודווקא תמונות איכותיות יכולות להסביר, לגעת ולהשפיע על הצופה לקום ולהתערב לטובה. לכן, מאות צילומים שלו "עובדים" גם ברגע זה ברשת, לטובת מוסדות ועמותות רבות כולל "אחריי!, "כנפיים של קרמבו", "יחד בגליל", "בעצמי", "צמח השדה", "עיגול לטובה" ועוד. צילומים לא מעטים נוצרו באמצעות פרוייקטים מתמשכים שמושכים ומשלבים צלמים מתנדבים נוספים כמו "פרחי צילום" שם גיורא הוביל 10 מעובדי "אינטל" קרית-גת ללמד התבוננות-צילומית במקלט נוער בעיר לצורך העצמה אישית וכמו  ספר הילדים המצולם "ביקור מרגש במכבי-האש"  שגם נכתב ועוצב ע"י גיורא, בעקבות יותר משנה של היכרות – ביום ובלילה, אישית ומבצעית (וכמובן צילומית...) עם לוחמי האש במספר תחנות בארץ.

"כשאתה מצלם במשך יום שלם למשל במוסד לילדים בעלי פיגור שכלי ומוטורי, במקלט לנשים מוכות או בבית שנפתח לבני-נוער שנחלצו מבתים הרוסים ונאספו מהרחובות – גם אם נפשך יוצאת אליהם וגם אם נקשרת לאחדים מתוכם עד לסוף ימיך (וזה מה שקורה כשמצלמים בפנים ומקרוב!) עדין ישנם מצבים בהם נפשך כאדם וכצלם נקרעת בין אהבה וחמלה לבין זעם עצום שאתה מרגיש רק בדרך הביתה; על כל אלה שעושים מעט מידי ומאוחר מידי, על רובנו שפשוט מסיטים מבט ומתעלמים."

הפרחים שמככבים בתערוכה הזו מצולמים מאד מקרוב (בעדשת "מאקרו" מיוחדת) ואנו מלאי תקווה שלא רק ייחודיותו של הצילום תעבור ותיגע בך, אלא גם חלק מהרגשות הלא-פשוטים שעוטפים אותם, אלה שחילחלו מנפשו של הצלם אל תוך התמונה בהשפעתם של אנשים טובים אבל קשי-יום שבהם מתמקדות עבודותיו. 

כולם מוזמנים  - הכניסה ללא תשלום

גינון חסכוני במים