הדפסה

אל השביל התלוי בבניאס בימי הקיץ

מסלול רומנטי ומצנן - מאת מייק לבנה ז"ל   20/07/2010

נחל חרמון הוא אחד משלושת מקורות הירדן. הוא מושך מים רבים כל השנה, ובזכות מורדו התלול הוא מקציף את המים הזכים במאות אשדות ומפלים. נופיו הם מן המרהיבים בנופי ארצנו, והנוף הטבעי משרה מרוחו הטובה גם על הנוף האנושי. המסלול מוצל וקריר מתאים לכל המשפחה (ללא עגלות ילדים)

נפגשים כאן מטיילים מכל המגזרים, שמחים וצוהלים, מתפעלים ומתלהבים: ישראלים ותיירים, יהודים וערבים, חילוניים ודתיים (לכל זרמיהם!).
כולם מצלמים, וכולם אפילו, מה שמשמח במיוחד, שומרים על הנקיון ועל כבוד המקום.
בחלקו המרשים ביותר של הנחל הוא זורם בתוך קניון זקוף, ללא אפשרות מעבר לאדם, ושם מסתתרים האדירים שבאשדותיו, ממש "בסתר המדרגה". 

לפני מספר שנים  השלימה רשות הטבע והגנים תליית שביל בתוך נקיק זה, 
ועתה יכול כל מטייל ליהנות ממראה הקטע הציורי ביותר של הנחל, משהו שאין עוד כמותו בארץ. הקטע ה"תלוי" של השביל אורכו 80 מ' בלבד, אך ראוי לבוא הנה, ולוּ בשבילו בלבד.

הגישה אל קטע זה עשויה להשתלב בשני מסלולים, שניהם באותו מחיר לדמי-הכניסה (ואין תשלום נוסף על ההליכה בשביל התלוי):

1 - מהמעיינות למפל.
זה מסלול ארוך, נמשך שעה וחצי, והוא מחייב העברת המכונית מחניון-המעין אל חניון-המפל, מרחק נסיעה של 2 דקות. מחניון המעיינות מוליך לאורך הנחל שביל יפה, מסומן אדום ומשולט היטב.
אחרי הליכה של 45 דקות מגיעים בו אל גשר החוצה את הנחל. המבט מן הגשר אל עצי הדולב הענקיים ואל זרמי המים האינסופיים – מרהיב וכובש.
משעברנו את הגשר נגיע לצומת-קמץ של שבילים: ימינה אל המפל, שמאלה אל השביל התלוי.
מכיוון שלא נרצה לוותר אף על אחד מהם, הרי שנלך תחילה אל השביל התלוי, נחזור הנה, ועתה נלך גם אל המפל. או להיפך. אחרי שנראה ונרווה את שניהם – קצרה הדרך אל מגרש החניה של המפל.

2 - סיבוב המפל.

מסלול קצר, נמשך 40 דקות. מחניון המפל נרד בשביל מתפתל יפה אל השביל התלוי, ממנו אל המפל, ומכאן חזרה לחניון המפל.

והצעה אישית: בקטע של השביל התלוי – לכו במעלה הזרם, כך המראה יפה עוד יותר! כלומר לכו תחילה בשביל העליון במורד הזרם עד סוף השביל התלוי, ועתה חזרו במעלה הזרם בשביל התלוי, כשפניכם אל האשדות.

שימו לב:
באזור הגשר בתלוי אי אפשר להיכנס ולרחוץ במים!!!

צמחיה
בחורף ובאביב ישנם שפע של צמחי בר במגוון רחב חלקם נדירים כמו : בן חצב יקנתוני, רקפות כלניות ועוד ועוד.
בקיץ כמעט ואין פריחות לאורך המסלול,  כן גדלים כאן עצים רמי קומה ועבי גזע ושיחים רבים, חלקם עצי בר וחלקם נטועים, המצלים על המטיילים.
בין העצים: דולב מזרחי, מיני אלון, אשחר, אגוז מלך, צפצפה ועוד.

גינון חסכוני במים