הדפסה

סיכום תחרות הצילום ופתיחת תערוכה באילנות

הזוכים והתצלומים   11/03/2015
במסגרת שת"פ בין קק"ל ואתר צמח השדה התקיימה תחרות צילום במשך שלוש השבועות נשלחו עשרות תצלומים  שצולמו באילנות ומהם נבחרו שלושת הזוכים אשר קיבלו תלושים לרכישת ספרים מסטימצקי ותעודה .

שלושת הזוכים הם
מקום ראשון: ליאת יבנה-ריפ – היער הקסום
מקום שני : ד"ר עמי זהבי – תרגיל באור
מקום שלישי: רועי קן-תור - שלכת בגן

בנוסף לכך הודפסו על קנבס  15 תצלומים נוספים שצולמו באילנות  והם מוצגים בתערוכה. כל הללו מוצגים בגלריה כאן בכתבה .
 
טכס פתיחת התערוכה התקיים ביום רביעי במבנה המיוחד העתיד להיות מרכז הסברה, ביער אילנות  בנוכחות יו"ר קק"ל מר אפי שטנצלר ונוכחים רבים ומכובדים נוספים.

כל הנוכחים בפתיחה הביעו את הערכתם לרמת התצלומים ולטוב הטעם בעמדתה.
אוצרת התערוכה היא ד"ר ערגה אלוני .

כולם מוזמנים לבקר בתערוכה ובגן ללא תשלום
בימי שישי  בין השעות 9.00 – 12.00  במשך החודשיים הבאים ועד ל- 8.5.2015

דברים שנאמרו בפתיחה ונימוקי השופטים
"מאז ומתמיד חיפש האדם מרגוע בחיק הטבע בין עצי היער. ההתבוננות בתהליכי ההתחדשות בטבע והחיבור לנוף מהדהדים בנפש האדם פנימה, מתחברים  לכוחות ההישרדות, ומרפאים אותנו.



וכבר כתב א.ד.גורדון 
"כי האדם באשר הוא אדם, צריך להיות תמיד בתוך הטבע; כי הטבע הוא, לאדם המרגיש והמכיר, ממש מה שהמים הם לדג. כי לא רק להשתקפות בבואתו של הטבע בתוך נפשו זקוק האדם, זקוק הוא לספירה של הטבע, ללחיצה המקפת והמאחדת, שהטבע, שההוויה האין  הסופית לוחצת על כל נקודה מנקודות גופו ונפשו  ומכריחה אותו  לחוות, להיות אדם ולהיות פרט בפני עצמו."
הצלמים שזכו בפרס הראשון והשני הצליחו ללכוד בעזרת המצלמה תאורה מסתורית המשווה לגן אור חלומי המוביל את הנפש לתחום הפנטזיה. 
הקומפוזיציה נעימה, אי אפשר שלא לחוש בקסם....

שלושת הזוכים במקומות הראשונים הינם אורחים קבועים בגן, מטיילים נהנים ומצלמים.

לזוכה בפרס השלישי , רועי קן-תור יש אתר אינטרנט ובו אלבום מרהיב המוקדש למסתרי הגן וחמודותיו. בתצלום הצליח הצלם להראות את יפי צבעי השלכת מבעד למשוכת ענפים דקיקה המשווים לעצים מחיצה מסתורית כעין תחרה עדינה....

לכל שאר הצלמים שתצלומיהם מוצגים כאן חלקם צלמים מקצועיים ומנוסים - תודה רבה שהואלתם להשתתף ולאפשר את הצגת תצלומיכם כאן. "

להתראות בתחרות התצלומים  הבאה

גינון חסכוני במים