הדפסה
אלון התבור

האלון החלול והבודד ליד כרכור

כתבה וצילמה : שרה גולד   29/01/2018

גם עצים צריכים מזל, לא רק לגדול יפה ובטוח במשך 400 שנים אל אלא גם להתגלות , להפך לעצי משאלות  ולקבל יחסי ציבור מיוחידם. כזה הוא עץ אלון התבור הבודד ליד כרכור שהלוא הוא גם העץ הידוע כעץ המשאלות או האלון הבודד ...


העץ  מוכר עוד מזמן היותי ילדה לפני כך וכך שנים... וחניכה בתנועת בני עקיבא בכפר-פינס.  היינו מטיילים מדי פעם מהכפר לעץ אלון זה, כדי לשבת בצילו להשתובב בתוך גזעו החלול,  ולהקשיב לדברי המדריכה.
עץ אלון תבור זה הינו שריד  ליער השרון הגדול שהשתרע על פני שטחים נרחבים ואשר התורכים כרתו את עציו על מנת ליצר פחם מענפיו וגזעיו לרכבות הקיטור.

העץ היה ידוע בסביבה בתור העץ הבודד או העץ החלול, כיוון שגזעו אכן חלול כולו  הוא אלון תבור המוערך כבן 400 שנה. (קשה להעריך עץ חלול )
והנה עברו הימים והעץ נעשה "סלב"  מקומי. ע"י תושבי כרכור החדשים הרוחניים, ושמו הפך לעץ המשאלות.
למרגלותיו נערכות קבלות שבת המוניות, מוקדשים לו שירים ודפי פייסבוק ותמיד ניתן למצוא לידו מטיילים  בלווית ילד ו/או כלב . העץ גבוה, חלול ומרשים ונחשב לבודד ( לידו גדל עץ מתחרה קטן קומה, אולי הוא מתכונן להחליפו למקרה של...)

את הגבעה (הנמוכה מאוד) עליה גדל העץ אי אפשר לפספס. היא נותרה טבעית ולא מעובדת, מעין שמורת טבע קטנה, פורחים עליה פרחי בר לפי העונה: חצבים רבים בסתיו , בחורף רקפות וכלניות, בתחילת הקיץ פורחים כאן שום גבוה, וצמח נדיר בשם געדה קיפחת. המקום פסטורלי, ילדים אוהבים להיכנס לתוך הגזע החלול של העץ ולצאת מהפתח העליון. בימים אלה של חודש שבט  עומד העץ בשלכת קצרה  וגם אז הוא בולט למרחוק.

איך מגיעים?
נוסעים ברחוב העלייה כרכור (שמים וויז) עד רחוב ברקאי, שם פונים מזרחה עד קצה הרחוב. ממשיכים בדרך עפר עבירה לכל רכב עד לחממות נטושות , השביל פונה ימינה כלומר דרומה וכעבור 300 מטר נראה את עץ האלון על גבעה קטנה ושלט קטן הניצב ליד השביל המוביל אליו .
הכניס החופשית!

לפניכם קישור למפה  דינמית שתביא אתכם עד לעץ בשלום .

https://israelhiking.osm.org.il/#!/?s=TPdAFzsqJp

גינון חסכוני במים