נטיעת עצים, קק"ל והספארי ברמת גן

9/20/2011
נטיעת עצים, קקל והספארי ברמת גן
באמצע ספטמבר 2011, נחנך פרויקט נטיעות מיוחד – נטיעות בספארי שברמת גן, וזאת בעקבות ההמלצות המקצועיות שניתנו לספארי ע"י יערני קק"ל.

הנהלת הספארי ברמת גן פנתה לקרן קימת כדי לקבל סיוע מקצועי בשיקום הנוף הצמחי. מדובר בנטיעה על פני שטח גדול - 700 דונם. מדובר בשטח שבו משוטטים חופשי הקרנפים, הזברות, הצבאים ושאר בעלי החיים של הסוואנה האפריקנית.

הנטיעות בספארי יאפשרו תוספת של שטחים מיוערים במרכז הארץ שהוא אזור מאוכלס מאד. פירוש הדבר הוא הגדלת הריאה הירוקה של תושבי מרכז הארץ.

הסיבה העיקרית לנטיעות קשורה בבעלי החיים. בקיץ החם של מדינת ישראל, בדיוק כמו בסוואנה שבאפריקה, בעלי החיים זקוקים לצל כדי לשמור על טמפרטורת גוף תקינה. מדובר בבעלי חיים אוכלי עשב. בטבע הם מלחכים עשב במהירות אפשרית ובשעות החמות מעכלים את המזון בצל.

העצים ניטעים במרחקים גדולים זה מזה ויוצרים נוף שדומה לסוואנה האפריקנית. נוסף זה יאפשר למטיילים הבאים לספארי ליהנות מחוויית צפייה דומה מאוד לטבע. 

ברשימת התכונות של העצים המתאימים לנטיעות בספארי, כללו מומחי קק"ל שני נתונים חשובים. ראשית, שלעצים יהיה נוף רחב עם הרבה צל. שנית, שהעלים והפירות של העץ יהיו אכילים ויעניקו תוספת מזון לבעלי החיים.

נבחרו עצים חסכוניים במים. עצים מסוג שלאחר תקופה של שנה עד שנתיים משתילתם, אפשר להפסיק את השקייתם. עצי שקמה הם דוגמה לעץ המתאים לנטיעה בספארי. קק"ל המליצה גם על  מינים נוספים.  

לדברי אפי שטנצלר יו"ר קק"ל: שמחנו לתעל את הידע ומומחיות שלנו בעצים, ייעור והתאמה לתנאי שטח לטובת הספארי וצרכיו בשאיפה שהספארי ילבלב ויפרח עבור החיות וקהל המבקרים. הנטיעות בספארי משתלבות היטב עם ערכי שמירת הטבע של קק"ל. הספארי ברמת גן הוא הרבה יותר מגן חיות. במקום מטפחים גרעיני רבייה של בעלי חיים בסכנת הכחדה, מתוך כוונה להשיב אותן לטבע. בית החולים המשוכלל שבמקום מטפל בחיות בר פגועות. שמחנו בקק"ל לסייע לספארי ברמת גן ולתרום לחוויה של המבקרים במקום".



חזרה לכתבות