נחנך מרכז ויידור לחקלאות בערבה

3/27/2014
המרכז החדש בערבה.
המרכז החדש בערבה.
צילום: יואב דביר
המרכז מציע חוויה אינטראקטיבית להכרת ההתיישבות בערבה, החקלאות, עולם החי והצומח וההתמודדות עם המדבר.

המרכז נחנך בטקס חגיגי בהשתתפות התורמים מאוסטרליה, לוטי וארווין ויידור, שאמר כי "ישראלים רבים לא יודעים מה קורה בערבה, וזוהי הזדמנות להציג בפניהם את הדברים הנפלאים שמתרחשים פה", אמר ארווין ויידור. "להיות כאן ולראות את כל מה שהשיגו תושבי הערבה זוהי חוויה שמעוררת צניעות והכרת תודה".

המרכז, שממוקם בתחנת יאיר למחקר ופיתוח חקלאי, הוקם בתמיכת ידידי קק"ל באוסטרליה, משרדי ממשלה, החברה הממשלתית לתיירות ושותפים נוספים. הוא הוקדש לכבוד משפחת ויידור מסידני אוסטרליה, כהוקרה על תמיכתם ארוכת השנים בישראל, ובמיוחד בהקמת פרויקטים סביבתיים באזור הערבה.

"למרות תנאי האקלים הקשים, הערבה הפכה ליהלום שבכתר החקלאות הישראלית", אמר מנחם ליבוביץ, סגן יו"ר קק"ל. "בהתחשב במיעוט הגשמים ובכמות המתיישבים הקטנה, זה באמת נס מודרני. אני בטוח שהמרכז החדש יעודד תיירים וחקלאים מהארץ ומהעולם ללמוד במשותף, לערוך ניסויים ולהעשיר את העולם".

אורחי המרכז מוזמנים לצפות בתמונות ובסרטים על הערבה ולהתרשם ממצגות ייחודיות. שולחן חול, עם מערכת הקרנה ממוחשבת, מתאר תהליכים טופוגרפיים. המבקרים יכולים לבנות בידיהם הר של חול, לחפור עמק, ליצור תעלה ואפילו להוריד גשם באצבעותיהם, וההקרנה משתנה בהתאם לפני השטח. מידע על גידולים חקלאיים שונים מוצג על גבי מסכים, כאשר נוגעים בערוגת החול המתאימה. ארונות עץ מסתירים בתוכם מסכי וידאו, שמתארים סיפורים אישיים של משפחות מהערבה. יש גם תצוגות על הדברה ביולוגית, מים ואפילו כוורת דבורים ואקווריום של דגי שושנון, שתושבי הערבה פיתחו טכניקה ייחודית לגידולם.

לכתבה מפורטת:

http://www.kkl.org.il/new_in_kkl/Vidor-agricultural-center.aspx



חזרה לכתבות