חגיגות ט"ו בשבט ו-110 שנים לקק"ל

2/5/2012
חגיגות טו בשבט ו-110 שנים לקקל
כך תיראה חגיגת הנטיעות של קק"ל בט"ו בשבט: למעלה מ-1,100,000 שתילים ממשתלות קק"ל, פעילות משותפת עם 235 רשויות מקומיות ב-1,200 יישובים. בנוסף, קק"ל מזמינה אתכם להיות שותפים ביער ההחברתי הראשון בישראל שהוקם באינטרנט.

לקראת שבוע הנטיעות של ט"ו בשבט, בימים אלה מועמסות עשרות משאיות במשתלות קק"ל בגולני בצפון, אשתאול במרכז וגילת בדרום, ולמעלה ממיליון ומאה שתילים עושים את דרכם ל-1,200 יישובים ברחבי הארץ בהם יתקיימו טקסי נטיעות. גם השנה קק"ל יוזמת ומוציאה לפועל את פרויקט "עץ לכל תושב" שהינו מפעל הנטיעות בשיתוף עם מרכז השלטון המקומי.

בין העצים שיינטעו השנה: עצי אלון, אלת המסטיק, רוזמרין שיכי, רותם, שקד מצוי, הדס מצוי, אורן מכל המינים, אלה ארצישראלית, אלה אטלנטית, שיח אברהם, אלון תולע, חרוב, ער אציל, הרדוף הנחלים, איקליפטוס ממינים שונים ועוד. השתילים נבחרו במיוחד לנטיעה עירונית לפי המלצתם של אגרונומי קק"ל.

לכבוד החג יתקיימו מאות אירועים וטקסים ברשויות המקומיות, במוסדות החינוך וביערות קק"ל. בטקסים ובאירועי הנטיעות ייקחו חלק כ-100 שגרירים, כ-400 אלף איש בהם ילדים ונוער, בוגרים ואזרחים ותיקים.

אתם מוזמנים להשתתף באירועי קק"ל ולחגיגות נטיעות ברחבי הארץ הפתוחים לציבור הרחב ללא תשלום, בהרשמה מראש במוקד המידע "'קו ליער": 1-800-350-550, או הקליקו כאן.

לכבוד ט"ו בשבט ולרגל 110 שנים להיווסדה, קק"ל גאה להקים את היער החברתי הראשון בעולם. זוהי יוזמה יוצאת דופן של קק"ל להקמת יער וירטואלי באמצעות נטיעות אינטרנטיות של קהל הגולשים. היער החברתי הראשון בעולם של קק"ל בא לאפשר לכל משתמשי האינטרנט בעידן הווירטואלי בו אנו חיים היום לטעת עצים אינטרנטיים באתר קק"ל, ויערני קק"ל יטעו את העצים בשטח ביערות קק"ל ברחבי הארץ.

הקליקו כאן והיכנסו ליער החברתי הראשון בעולם.

בט"ו בשבט השנה, מציינת קק"ל 110 שנים להיווסדה. במשך תקופה ארוכה זו חוללה קק"ל עשייה עצומה במדינת ישראל. תחילה, באמצעות הקופסה הכחולה, הכשירה קק"ל את הלבבות של העם הגולה; בד בבד רכשה קק"ל את אדמת הלאום וסייעה להקמת מאות יישובים. קק"ל כידוע עוסקת במגוון אדיר של מפעלים לאומיים. עד כה נטעה קק"ל למעלה מ-240 מיליון עצים, שצובעים בירוק יותר ממיליון דונם ובנוסף בנתה 225 מאגרי מים המספקים כמחצית מהמים לחקלאות בישראל.

לדברי אפי שטנצלר יו"ר קק"ל: "המשימות העומדות בפני קק"ל בת ה- 110 לא תמו, הן רק הולכות ומתרבות. זוהי הציונות החדשה. היום הציונות בעיני היא: שינוי פני הנגב והגליל, עידוד אוכלוסיה צעירה לעלות ולהתגורר בנגב כדברי בן גוריון: "לעלות הנגבה" ויש לתת להם איכות חיים טובה; הקמת יישובים חדשים לצד הרחבת היישובים הקיימים; המאבק במידבור; פריצת אלפי קילומטרים נוספים של שבילי אופניים; הרחבת תשתית לתיירות אקולוגית; רכישות קרקע נוספות; נטיעת מאות אלפי דונמים נוספים ושמירה על 1.25 מיליון דונם יערות שכבר נטענו והשטחים הפתוחים. קק"ל הקימה 225 מאגרי מים אשר הפכו לאקוויפר ה-4 של מדינת ישראל, ומספקים כבר 50% מצריכת מי ההשקיה לחקלאות, לריאות הירקות של מדינת ישראל ולאיכות הסביבה. המשימה של קק"ל היא להמשיך במגמה זו ולקרב את תושבי מדינת ישראל לשטחים הפתוחים ופריצת דרכי הנוף בשטחים הפתוחים וביערות על מנת לאפשר לתושבי המדינה לראות בדרך שונה מקומות יפים בין נופים מרהיבים שלא היו נגישים קודם. כל אלה הם רק פסיק קטן מהפעילות הציונית הכוללת של קק"ל".



חזרה לכתבות