קק"ל והפקולטה לחקלאות ברחובות מכשירות את יערני העתיד

6/10/2014
יערני העתיד בחברת היערן הראשי בקקל דוד ברנד (שלישי מימין)
יערני העתיד בחברת היערן הראשי בקק"ל דוד ברנד (שלישי מימין)
צילום: יואב דביר
13 סטודנטים קיבלו מלגות במסגרת פרויקט "יערני העתיד" ע"ש רונלד אפלבי מטורונטו, קנדה.

המלגות הוענקו בטקס חגיגי שנערך ב-29 במאי 2014 בהשתתפות חוקרי האוניברסיטה העברית, סטודנטים בפקולטה לחקלאות ונציגי קק"ל.

בנוסף להענקת מלגות, שיתוף הפעולה בין קק"ל לפקולטה לחקלאות כולל סיוע במחקר, הנחיית הסטודנטים בהתנסות מעשית בעבודת הייעור וקליטת יערנים בסיום הלימודים. במהלך יום העיון שליווה את טקס הענקת המלגות הוצגו מחקרים חדשים בתחום היערנות וניהול השטחים הפתוחים על-ידי חוקרי האקדמיה, אנשי קק"ל והסטודנטים זוכי המלגות.

דיקן הפקולטה לחקלאות שמוליק וולף ציין שהחיבור בין קק"ל לפקולטה הוא דוגמא נפלאה ליצירת קשר בין הסטודנטים למקצוע שבו יוכלו לעסוק בעתיד. "זוהי גם ההזדמנות להודות שוב למשפחת אפלבי על הסיוע לסטודנטים", אמר.  יש חשיבות עצומה למה שהפקולטה עושה בקשר בין יערנות, חקלאות, תיירות וכלכלה", אמר מנהל מינהלת פיתוח הקרקע (מפ"ק) בקק"ל קובי מור. "שילוב אנשי מקצוע בעלי ידע בתחומים שהפקולטה עוסקת בהם, יתרום לקק"ל רבות".

קק"ל נטעה עד היום יותר מ-240 מיליון עצים ופיתחה מאות פארקים, חניונים, מצפורים, שבילי הליכה ושבילי אופניים, המושכים את הציבור לצאת אל היער. כפי שנכתב בפוסטר שהוצג באירוע: "היערות לא צומחים על עצים, מישהו מתכנן, נוטע, מגדל, מכבה שריפות ומטפל בהם".

היערן הראשי ומנהל אגף הייעור בקק"ל ד"ר דוד ברנד סקר את תכנית יערני העתיד וציין שלא מדובר רק בהענקת מלגות, אלא שקק"ל גם מעסיקה מדי קיץ 12 סטודנטים, שעובדים ביחידות השונות. "שני הצדדים יוצאים נשכרים משיתוף הפעולה", הדגיש ברנד. "הסטודנטים זוכים לראות הלכה למעשה איך מיישמים את מה שהם לומדים וקק"ל זוכה לשלב אנשי מקצוע בעלי ידע, שיוכלו לעזור לנו להתאים את הממשק שלנו בניהול היערות ולהתמודד עם אתגרי העתיד".

8 סטודנטים לתואר ראשון ו-5 סטודנטים לתואר שני הסטודנטים עלו בזה אחר זה לקבל את המלגות וגם שי סמלי – הספר מכאן הכל צומח, על הצמחייה בארץ ישראל.

לכתבה מפורטת על טקס הענקת המלגות ויום העיון

 



חזרה לכתבות