מרכז צפרות חדש יוקם בפארק ראש ציפור בגני יהושע

1/12/2014
יור קקל בחברת התורמים מאוסטרליה בטשק הנחת אבן הפינה.
יו"ר קק"ל בחברת התורמים מאוסטרליה בטשק הנחת אבן הפינה.
צילום: יואב דביר
בטקס הנחת אבן הפינה השתתפו ראשי קק"ל ועיריית ת"א, שגריר אוסטרליה והתורמים ידידי קק"ל באוסטרליה.

עבור תושבי תל-אביב המעוניינים ליהנות מטיול בחיק הטבע בקרבת הבית פארק "ראש ציפור" הוא המקום המושלם. האתר ממוקם בתוך פארק הירקון בתל אביב והוא גן עדן לחובבי טבע. "לתושבי מרכז הארץ מגיע אזור ירוק נגיש לכולם. מרכז הצפרות יהווה פנינה נוספת בפארק הירקון", אמר בטקס יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר.

קק"ל החלה לנטוע את יער "ראש ציפור" בשנות ה-50 של המאה ה-20 וממשיכה בכך עד היום. בראשית הדרך ניטעו בעיקר עצי איקליפטוס, גם הם ממוצא אוסטרלי. בשנים האחרונות נוספו עצי ארץ ישראל כגון אלון התבור, אלה אטלנטית, אלת המסטיק וכליל החורש.

ביער צמחייה עשירה ומגוון ציפורי שיר ועופות מים. לא הציפורים הרבות שחיות ביער ראש ציפור נתנו לו את שמו. היה זה דווקא המראה במבט אווירי אל היער, שמזכיר ראש ועין של ציפור, שהקנה לו את השם הייחודי.

בפארק עוברים מספר מסלולים להליכה, רכיבת אופניים וג'וגינג. השבילים הנוחים מתאימים לכל המשפחה ונגישים לאנשים עם מוגבלויות. הילדים יכולים ליהנות מגן הרפתקאות עם מתקני משחק מעץ, אומגות, גשרי חבלים, נדנדות וקרוסלות. אתרים מעוררי עניין נוספים ביער ראש ציפור הם "שבע טחנות" – אתר היסטורי של טחנות קמח, שנבנו לאורך גדות הירקון במאה ה-19 והיו פעילות עד לפני כמאה שנים. וכן גבעת נפוליאון, הכוללת שרידי יישובים קדומים בני אלפי שנים.

 

לכתבה מפורטת:

http://www.kkl.org.il/new_in_kkl/ganei-yehoshua-bird-watching-park.aspx



חזרה לכתבות