ראש מפלגת הלייבור בויקטוריה, אוסטרליה ביקר בתחנת מו"פ הבשור

12/24/2013
חבר הפרלמנט מתפעל המעדבניות המקומיות.
חבר הפרלמנט מתפעל המעדבניות המקומיות.
צילום: תניה זיסקינד
אנדרוז: "נחשפנו לחידושים החקלאיים של ישראל באירוע של קק"ל במלבורן, אבל לראות אותם במו עינינו זה משהו אחר לגמרי."

חבר הפרלמנט דניאל אנדרוז, ראש מפלגת הלייבור וראש האופוזיציה בויקטוריה, אוסטרליה, ביקר בתחנת המו"פ החקלאית בחבל הבשור, כשלושה ק"מ ממזרח לרצועת עזה. התלוו אליו בביקורו אשתו קתרין, היועצת שלו, אמבר סטצ'ל, ואיש קק"ל אבי גפני.

בישראל יש שמונה תחנות מו"פ, חמש מהן באזור הדרום. מטרת התחנות היא למצוא פתרונות לבעיות המתעוררות במשקים החקלאיים, לפתח טכנולוגיות ייצור מתקדמות ולהחדיר מוצרים חדשים לשימוש בטווח הארוך. קק"ל, בסיוע ידידיה ברחבי העולם, מממנת כ-50% מעלות תחנות המו"פ בישראל.

ליאנה גנות מצוות מו"פ הבשור פגשה את האורחים מאוסטרליה ואמרה כי "ניתן לחשוב שבמדינה קטנה כישראל אין צורך בשמונה תחנות מו"פ, אך הבדלי האקלים הקיצוניים בין האזורים השונים בארץ הן שיוצרים את הצורך במחקר ובפיתוח החקלאי בקנה מידה רחב כזה. החקלאות באזור החלה להתפתח ב-1970, ומו"פ הבשור נפתח ב-1977. כרגע יש בנגב המערבי כ- 500,000 דונם המיועדים לחקלאות ונעשה בהם שימוש בחקלאות חממות מתקדמת מאוד. בין היתרונות של החממות: עונת הגידול בהן היא 12חודשים בשנה ויש יכולת בקרה גדולה יותר על המשתנים המשפיעים על הגידולים השונים. המחקר שלנו מביא תועלת לחקלאים המקומיים, ואנו שומרים על קשר רצוף איתם.

לכתבה מפורטת:

http://www.kkl.org.il/new_in_kkl/?itemid=%7BE087159D-B578-411F-BC77-D9875EB35F9C%7D



חזרה לכתבות