יום עיון להצגת מחקרי מנהלת פיתוח הקרקע (מפ"ק) 2013בקק"ל

7/21/2013
קהל משתתפי הכנס
קהל משתתפי הכנס
צילום: יואב דביר
מגוון מחקרים שקק"ל שותפה בהם בסיוע ידידיה ברחבי העולם בתחומי הייעור, החקלאות והאקולוגיה הוצגו ביום העיון השנתי של מפ"ק.

חוקרים, אנשי מקצוע וסטודנטים מקבלי מלגת הצטיינות מקרן רנה קרשון, נפגשו בכנס שנערך במכון הוולקני בבית דגן. "האתגר הוא ליישם בשטח את הידע החדש", אמר ד"ר דוד ברנד, היערן הראשי בקק"ל.

היום נפתח בברכתו של יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, שאמר: "זהו יום חשוב, שבו אנחנו מציגים את תוצאות המחקרים, ולא פחות חשוב – דנים בשאלות שעולות בעקבות המחקרים הללו. תורת הייעור של קק"ל היא נחלת אבות, ומתבססת על ניסיון מצטבר של 112 שנים". שטנצלר הדגיש את החשיבות המיוחדת בחקר התחום האקולוגי, כגון קיבוע פחמן, עיצוב נוף, מים ומגוון ביולוגי.

"ככל שלאדם יש יותר ידע, הוא יכול לתת שירות טוב יותר. אין דבר מאתגר ומרתק יותר מאשר לחקור את צפונותיו של הטבע, לטובת הסביבה ולטובת כולנו", אמר מאיר שפיגלר, מנכ"ל קק"ל.

ד"ר ישעיהו בר-אור, סמנכ"ל משאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, הזכיר את שיתוף הפעולה ההולך ומתרחב עם קק"ל בנושאים אקולוגיים שונים. בין היתר התייחס לפעילות המשותפת בהקמת אזורי חיץ ביער, שיקום ופיתוח נחלים. הוא קרא להרחבת שיתופי הפעולה בתחומים אלה.

"החקלאות נתפסת כאח הסורר של הטבע", אמר פרופ' יורם קפולניק, מנהל מינהל הפיתוח החקלאי. "המשימה שלנו היא לספק מזון, והיום אנחנו משוכנעים יותר מתמיד שנוכל לעמוד במשימתנו תוך שמירה על האקולוגיה. חקלאות בת-קיימא שזורה בפעילות המחקרית שלנו".

מנהל מפ"ק, קובי מור, ציין שקק"ל משקיעה סכומים ניכרים במחקר, בעיקר למען הדורות הבאים. "המחקרים הללו מתבטאים בסופו של דבר באוויר יותר נקי, במים ובמזון", הוסיף. "החוקרים הצעירים הם יערני העתיד, שימשיכו את העבודה שאנחנו עושים היום".

מושבי הכנס הוקדשו לתורת היעור, טבע סביבה ויער והחיים ביערות, וועלו בהם שכאלות כגון: איך להדביר את תהלוכן האורן? איך לשמר את האירוס ההדור? מתי מגיעים מבקרים ליערות קק"ל? כיצד אפשר להעלות את תנובת החלב של עיזים באזורנו? איך לשמור על המגוון הביולוגי?

מושב חגיגי יוחד לטקס חלוקת מלגות מקרן רנה קרשון לסטודנטים מצטיינים בתחום היעור.

לכתבה מפורטת על דיוני הכנס:
http://www.kkl.org.il/?catid=%7BBB8AB767-D494-4B10-9669-B7B85B0CBCBB%7D



חזרה לכתבות