חנוכת יער קהילתי שוקדה בנגב המערבי

12/24/2014
תושבי הנגב המערבי בטקס חנוכת היער.
תושבי הנגב המערבי בטקס חנוכת היער.
צילום: תניה זיסקינד
קק"ל חנכה את היער בטקס חגיגי שהתקיים בחול המועד סוכות (ה-13 באוקטובר 2014).

לאחר תקופה ארוכה שלה שהייה במקלטים במהלך מבצע צוק איתן, שמחו תושבי הנגב המערבי לצאת אל החדש שכולל מיזמים מגוונים ובהם שביל השכנים ע"ש סרן יונתן נתנאל, חניון הכלניות, שבילי אופניים, אמפיתיאטרון, בור מים ובריכה מהתקופה העותומאנית. לפני הטקס נערכו מגוון פעילויות למשתתפים, בהובלת השי"ן שי"נים (מתנדבי שנת שירות) של קק"ל.

בטקס השתתפו תושבים רבים מהסביבה, מפקד אוגדת עזה תת אלוף איתי ויירוב, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידן, מנהל מרחב דרום בקק"ל עמי אוליאל ומנהלת מחלקת קהילה ויער במרחב דרום בקק"ל חנה בכר.

יו"ר קק"ל אפי שטנצלר אמר בטקס חנוכת היער כי "קק"ל עמדה לצד תושבי הנגב המערבי במבצע עופרת יצוקה ובמבצע בצוק איתן, ואני מבטיח לכם שהיא תמשיך להשקיע משאבים רבים כאן, על מנת להפוך את האזור הזה לעוד יותר יפה ומשגשג."  שטנצלר הוסיף ואמר כי "קק"ל נטעה את 4,000 הדונמים של יער שוקדה ב-1953, "ובזמנו לא ידענו שהוא יהפוך למרבד כל כך מדהים של כלניות אדומות בחורף. החשיבות של היער היא לא רק בגודלו, אלא גם בקרבתו לאזור המגורים. מעל 100 איש הגיעו לפגישת התכנון הראשונה של היער הקהילתי וזה שיא של כל הזמנים בקק"ל שמוכיח עד כמה אתם מחוברים לאדמה."

כפי שהסבירה רכזת קהילה ויער של אזור הנגב המערבי בקק"ל גלית בוזגלו, היוזמה להפוך את יער שוקדה ליער קהילתי באה בעקבות בקשה להנציח את זכרו של סרן יונתן נתנאל שנפל במבצע עופרת יצוקה. המיזמים ביער כוללים את שביל השכנים, המחבר את כל היישובים הסמוכים לחניון הכלניות, שבילי אופניים, אמפיתיאטרון ובו 250 מקומות ושיקום בור מים ובריכה מהתקופה העותומאנית. כפי שאמר אביו של סרן נתנאל, "היער הזה יחבר בין כולם – בין מי שיש ומי שיאם להם להם כיפה על הראש."

לכתבה מפורטת על טקס חנוכת היער



חזרה לכתבות