כרבע מיליון מתנדבים ביום הניקיון הבינלאומי 2014

10/20/2014
ילדי אשקלון תורמים להצלחת יום הניקיון.
ילדי אשקלון תורמים להצלחת יום הניקיון.
צילום: אדי ישראל
השר להגנת הסביבה למתנדבים באשקלון במבצע הניקיון הגדול בישראל : "אני מאחל לכם שבמקום צבע אדום תראו רק צבע ירוק ונקי".

ק"ל קיימה ב-29 בספטמבר 2014  זו השנה ה- 14 ברציפות את יום הניקיון הבינלאומי Clean up the World – הפרויקט הסביבתי הגדול ביותר שנערך בישראל בשיתוף המרכז לשלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות ברחבי הארץ. למעלה מרבע מיליון תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער ותושבים מכל המגזרים, לקחו חלק במבצעי הניקיון השונים, בלמעלה מ- 220 רשויות מקומיות, ביערות, בפארקים ובשטחים הפתוחים.

המשתתפים בפעילויות יום הניקיון יצאו לנקות את אתרי הטבע, השטחים הפתוחים, הפארקים והישובים ברחבי המדינה. בין המתנדבים היו אנשים מכל שכבות הציבור – ילדים ומבוגרים, חיילים, סטודנטים וחניכי תנועות נוער, ותיקים ועולים, יהודים וערבים.
את הטקס המרכזי, שהתקיים באשקלון בהשתתפות מאות תלמידים וחיילים, כיבדו בנוכחותם השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ, מנכ"ל קק"ל מאיר שפיגלר, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני והמזכיר הפוליטי-הכלכלי של שגרירות אוסטרליה בישראל בן רי.

לדברי השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: "כולנו כאן בחסות קרן קימת לישראל שמובילה את המפעל העצום הזה של יום הניקיון. השגרירים האמיתיים של ההגנה על הסביבה הם אתם הילדים, והשנה נחולל יחד מהפכה באיכות הסביבה עם המעבר משקיות ניילון מזהמות לסלים רב פעמיים".  כשר הביטחון הגנתי על השטחים הבנויים כשקידמתי את פרויקט כיפת ברזל; כשר להגנת הסביבה תפקידי להגן על השטחים הפתוחים ולשמור על ניקיונם. כאן בדרום אתם הייתם החזית בימי הלחימה ובמסגרת דיוני התקציב אאבק על כך שלא יפנו לכם עורף בימי השגרה. אני מאחל לכם שבמקום צבע אדום תראו רק צבע ירוק ונקי".

יו"ר קק"ל אפי שטנצלר אמר בטקס כי "סביבה לא נקייה איננה מכה של כוח עליון. אנו בקרן קימת לישראל, משקיעים מאמצים כדי לתקן את המצב. זו הסיבה שהצטרפנו לארגון הבינלאומי מנקים את העולם (Clean up the World), שנוסד לפני 22 שנה באוסטרליה וסחף אחריו את העולם כולו. אתם, מתנדבים יקרים שלוקחים השנה חלק ביום הניקיון הבינלאומי, מהווים עכשיו חלק ממשפחה גדולה של 40 מיליון בני אדם ב-120 מדינות ברחבי העולם. אתם הכוח שיכול לשנות".

לכתבה מפורטת על יום הניקיון 2014




חזרה לכתבות