יום עיון מחקרי מפ"ק 2014: מחפשים פתרונות לבעיות הסביבתיות

9/16/2014
שתילים שהוצגו ביום העיון וחולקו כשי למשתתפים
שתילים שהוצגו ביום העיון וחולקו כשי למשתתפים
צילום: יואב דביר
ביום העיון השנתי של מפ"ק (מינהלת פיתוח הקרקע בקק"ל), שהתקיים ב-9 ביולי 2014 הוצגו מחקרים בתחומי ייעור, אקולוגיה, קרקע, מים, תכנון יער וקהילה וניטור ארוך טווח.

קק"ל, בסיוע ידידיה ברחבי העולם, תומכת במחקרים רבים בתחומים אלה באמצעות קרן מחקרי מפ"ק, בהיקף של קרוב ל-8 מיליון ₪ בשנה. ביום העיון לקחו חלק חוקרים מן האקדמיה, יערנים, אנשי מקצוע מקק"ל וסטודנטים מקבלי מלגת הצטיינות מקרן רנה קרשון

המשתתפים דנו בשאלות כגון: איך מגנים על היער מפני שינויי אקלים? מהם יחסי הגומלין בין היער לסביבתו? כיצד מתמודדים עם בעיות של סחף קרקע? מהי תרומת עדרי הצאן ליער? אלו כמה מהשאלות החשובות והמעניינות, שהועלו ביום העיון על מגוון מחקרים שקק"ל שותפה בהם.

קודם לתחילת ההרצאות נשמעה אזעקה עקב ירי רקטות מרצועת עזה, והנוכחים ירדו כולם למקלט. זו הייתה תזכורת נוספת לכך שפעילות קק"ל היא חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל. הרקטות נפלו לא רחוק ממקום הכנס, ולמרבה המזל יורטו על ידי צה"ל ללא נפגעים או נזקים.

כמו בכל רחבי המדינה, השגרה נמשכה בצל המצב הבטחוני, ועם היציאה מהמקלטים נפתח הכנס בדברי ברכה מפי יו"ר קק"ל אפי שטנצלר. "זהו יום של מפגש והחלפת דעות בין אנשי המקצוע הטובים בארץ, ויש לכך חשיבות רבה", אמר שטנצלר והוסיף כי "הציבור מכיר את קק"ל כיערן של המדינה, אבל קק"ל עוסקת במגוון תחומים. מדינות רבות בעולם מבקשות ליצור שיתופי פעולה עם קק"ל בתחום איכות הסביבה. הפתרונות לבעיות העולמיות, כגון שינויי אקלים ומידבור, לא נולדים יש מאין, אלא הם פרי של מחקרים ארוכי שנים". בפנייה ישירה למשתתפי הכנס סיכם שטנצלר: "מכם יוצאת התורה לעולם".

לכתבה מפורטת על יום העיון

 



חזרה לכתבות