יער ידידות ישראל-סין נחנך בנגב

2/2/2014
חברי המשלחת מסין, יור קקל ותעודת הנטיעה.
חברי המשלחת מסין, יו"ר קק"ל ותעודת הנטיעה.
צילום: יואב דביר
יער ידידות ישראל-סין ביער להב הוקדש בט"ו בשבט בטקס בו השתתפו נציגי משלחת מסין שביקרו בישראל כאורחי קק"ל.

משלחת ידידות ישראל-סין ביקרה בישראל במטרה להכיר מקרוב פרויקטים שונים של קק"ל ולהעמיק את הקשרים בין המדינות. בראש המשלחת עמדה לי שיאלין, יו"ר ארגון הידידות של סין עם מדינות העולם. 

"אני מאמינה שהידידות ושיתוף הפעולה בין המדינות שלנו יצמחו וישגשגו, בדיוק כמו היער הזה", אמרה לי שיאולין, יו"ר ארגון הידידות של סין עם מדינות. בהתבוננה בנופים הירוקים של הנגב, הוסיפה שיאולין: "קשה לדמיין איך הצלחתם להפוך מדבר לנווה מדבר. ברוח זו, העמים בסין ובישראל ימשיכו לעבוד קשה, כדי להפוך את ארצותינו למקום טוב יותר".

יו"ר קק"ל אפי שטנצלר ציין שבמסורת היהודית נטיעת עצים היא הסמל המשמעותי ביותר לאחווה. "אנחנו צועדים בעקבות אברהם אבינו, ונוטעים עץ כאות לידידות. בחרנו במקום ייחודי ליער זה – בגבול המדבר. כך, בנוסף לידידות בין העמים, היער מעביר גם מסר אקולוגי, שחשוב שהעולם ישמע".

שגרירת סין בישראל ג'יאו יאנפינג הודתה בחום לקק"ל וציינה כי השם "יער ידידות ישראל-סין" מתאר במדויק את הקשר בין המדינות ובין העמים.

בעונה זו של השנה מכוסים נופי הנגב הצפוני במעטה ירוק מרהיב. כדברי סיגל מורן ראש המועצה האזורית בני שמעון שבשטחה ניטע היער: "אנחנו נמצאים בתקופה הכי יפה של הנגב. מרגש לטעת את היער הסמלי הזה דווקא בט"ו בשבט".

לכתבה מפורטת על טקס חנוכת היער:
http://www.kkl.org.il/new_in_kkl/China-friendship-forest-inaugurated.aspx


בסיום הנאומים הפשילו כולם שרוולים ויצאו לנטיעה. סגנית מנהלת ארגון הידידות הסיני ג'יאה לינג קראה את תפילת הנוטעים בשפה הסינית, וכולם יחד נטעו עץ תות סיני – זן שהגיע לארץ ישראל לפני יותר מ-1,000 שנה – כתזכורת נוספת לקשר עתיק הימים בין העמים.



חזרה לכתבות