הקמת סיירת מתנדבים ביער חורשים

10/20/2014
חלוקת חולצות קקל למתנדבי הסיירת במפגשם ביער.
חלוקת חולצות קק"ל למתנדבי הסיירת במפגשם ביער.
צילום: תניה זיסקינד
מתנדבי הסיירת החדשה נפגשו ב-24 בספטמבר 2014 לתיאום פעילותם ביער.

הסיירת תמנע מפגעים, תדווח על אירועים מיוחדים ותסייע למבקרים ביער. במהלך המפגש הוצגה אפליקציה חדשה שהופקה באגף המחשבים של קק"ל ושתאפשר למתנדבים לדווח על מקרים חריגים ביער ישירות ליערן קק"ל.

"ישובים רבים מקיפים את יער חורשים, מגוון אנשים עם מגוון דעות. כולנו צריכים להתחבר למען מטרה משותפת – הפיכת היער לטיוב ביותר עבור כולנו", כך אמר יערן גוש השרון של קק"ל סיני פז-טל בפגישה הראשונה של סיירת מתנדבי יער חורשים.

"אני לא יכול להיות כאן כל הזמן, אז מהווים את העיניים שלי. דווחו לי באופן מיידי על כל שאתם נתקלים בו ביער ושלא נראה לכם הגיוני. למשל השלכת זבל ממכונית, כריתת עצים לא חוקית, הצבת מלכודות לבעלי חיים וכדומה. לאחרונה מנענו כך תועפה מכוערת של השארת כמות גדולה של אשפה לאחר אירוע שהתקיים ביער ודאגנו שהחברה שאירגנה את האירוע תדאג לניקיון המקום".

יער חורשים, שנמצא באזור השרון, משתרע על פני שטח של 7,000 דונם ויש בו שבילים להליכה ולרכיבת אופניים וחניונים. קק"ל מעוניינת שמבקרים רבים יגיעו ליערותיה, ותפקיד המתנדבים אינו לאכוף את החוק אלא לחנך את המבקרים. המתנדבים מקבלים חולצות עם לוגו קק"ל, שקיות אשפה לחלוקה, וכל ציוד אחר שהם עשויים להזדקק לו כדי לשמור על היער.

לכתבה מפורטת על המפגש והסיירת החדשה

 



חזרה לכתבות