איקליפטוס טורקוואטה

הדפסה
  Eucalyptus torquata שם מדעי
  Coral gum, Coolgardie gum Common name
הדסיים
Myrtaceae
משפחה
חסר עלי כותרת מס' עלי כותרת
פשוט צורת העלה
תמים שפת העלה
אחר בית גידול
עגול צורת הגבעול
עץ צורת חיים
אוסטרליה, דרום מערב ודרום מזרח מוצא
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
עונת הפריחה
צמח מיובא צופני

איקליפטוס טורקוואטה
צילום: © שרה גולד   אזור יער בן שמן, 5-2011
© כל הזכויות שמורות לצלמים ולאתר צמח השדה.

מידע נוסף

אקליפטוס הצווארון מגיע לגובה של 11 מ'. קליפת הגזע של העץ הבוגר מחוספסת, צבעה חום עד אפור כהה. קליפת העץ הצעיר והענפים הצעירים של העץ הבוגר מתקלפת וצבעה אדמדם.
העץ ירוק-עד והעלים מסורגים וצבעם ירוק אפור. העלים היובניליים בעלי צורה אליפטית אך העלים הבוגרים מאורכים. הצמרת רחבה ומטילה צל נעים.
כפתורי הפריחה ערוכים בסוככים רפויים עד 7 פרחים בסוכך. בסיסיהם של כפתורי הפריחה גליליים. למכסי הפרחים, שהם גלגול של עלי העטיף, בסיס מצולע הדומה לצווארון ומקור ארוך וקשתי. בנשור המכסים נפתחים הפרחים ונחשפים האבקנים הרבים שצבעם וורוד-אדום, שלפיו נקבע שמו העממי של המין Coral gum. העצים ממין זה פורחים בישראל בסוף החורף ובאביב. לעתים הפריחה מתחילה עוד בסוף הסתיו. הם מייצרים כמות גדולה של אבקה וצוף ומשמשים כמקור מזון טוב לדבורים. הוא ניטע למטרה זאת וכצמח נוי באזורים היובשניים של אוסטרליה, בקליפורניה ובאריזונה ואוקלם בהצלחה גם בישראל.
הפירות של אקליפטוס הצווארון הם הלקטים גדולים באורך ס"מ אחד לערך שבסיסם מצולע. גם הם כמו הכפתורים והפרחים שמוטים כלפי מטה.
מוצאו של מין זה באזורים יובשניים בדרומה של אוסטרליה המערבית באזורCoolgardie בהתאם לכך הוא ניחן בהתאמות לעמידות בפני יובש וטמפרטורות קיצוניות.
כתב עמרם אשל



תמונות נוספות: