לופוסטמון לקטיפלואוס

הדפסה
  Lophostemon lactifluus שם מדעי
  Milky Box Common name
הדסיים
Myrtaceae
משפחה
5 מס' עלי כותרת
פשוט צורת העלה
תמים שפת העלה
נטע אדם בית גידול
עגול צורת הגבעול
עץ צורת חיים
אוסטרליה, צפון מוצא
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
עונת הפריחה
צמח מיובא צופני

לופוסטמון  לקטיפלואוס
צילום: © שרה גולד   אילנות, 5-2014
© כל הזכויות שמורות לצלמים ולאתר צמח השדה.

מידע נוסף

לופוסטמון לקטיפלואוס הוא שיח בינוני ירוק-עד, הגדל לגובה של 6-1 מטר. הגזע בצבע חום בהיר, קליפת הגזע מתקלפת בשכבות דמויי לוחות. העלים אליפטיים, אורכם כ-10-15 ס"מ, ורוחבם כ-3 ס"מ, עוקצי העלים ארוכים, אורכם כרבע מאורך טרף העלה, צבעם ירוק. הענפים הצעירים ועוקצי העלים הצעירים מפיקים מוהל חלבי. 
הפרחים קטנים ומרובים, קוטר הפרח כחצי ס"מ בלבד, מאוגדים במקבץ דמוי תפרחת בחיקי העלים. צבעם קרם והפריחה חלה בסוף האביב-תחילת הקיץ. בהמשך לפריחה מתפתח פרי קטן, קפסולה הדומה לפרי של איקליפטוס.
מוצאו של לופוסטמון לקטיפלואוס באוסטרליה, בבתי גידול רטובים. נמצא  תמיד בקרבה למקווי מים, אפיקי נחל, תעלות וביצות. שם הוא גדל באזורים בגובה פני הים ועד 300 מטר מעל פני הים.
לופוסטמון לקטיפלואוס נשתל באילנות בשנות ה-50 וזה המקום היחיד בארץ שמין זה גדל. באילנות הוא גדל במרבית השנים, ללא תוספת השקיה. מופע הצמחים עגום למדי, ונראה שאלו אינם התנאים המיטביים. בית גידולו הטבעי משופע במים, ואילו באילנות, כ-9 חודשים יבש. לעיתים צמחים מסתגלים לתנאים השונים מהתנאים שבמקום מוצאם, לא כך במין זה.
לפיכך, לא מומלץ לשתול אותו בגינון, מאידך, חשוב להציגו בארבורטום או בגנים בוטניים. לסקרנים והרפתקנים, הריבוי מזרעים, ניתן לאסוף זרעים בדומה לאיסוף מאיקליפטוסים, להנביט ולשתול עם תוספת קבועה של השקיה.
כתבה סימה קגן



תמונות נוספות: