אלוקזוארינה מחורצת

הדפסה
  Allocasuarina torulosa שם מדעי
  Rose She-oak Common name
קזואריניים
Casuarinaceae
משפחה
חסר עלי כותרת מס' עלי כותרת
פשוט צורת העלה
תמים שפת העלה
נטע אדם בית גידול
עגול צורת הגבעול
עץ צורת חיים
אוסטרליה, מזרח מוצא
צמח מיובא אלרגני

אלוקזוארינה מחורצת
צילום: © איילון כלב   אילנות, 1-2014
© כל הזכויות שמורות לצלמים ולאתר צמח השדה.

מידע נוסף

אלוקזוארינה מחורצת היא עץ שמגיע לגובה 15 – 20 מ' אך קצב הצמיחה שלה אטי. קוטר הצמרת יכול להגיע עד 10 מ'. קליפת הגזע והענפים הראשיים עבה ומחורצת מאוד.

אלוקזוארינה מחורצת , בדומה לקזוארינה, ניכרת בכך שהחלק הירוק של הצמרת הם ענפונים ירוקים דקים, הענפונים מחולקים לפרקים באורך 4 – 7 מ"מ וקוטר 0.5 – 0.6 מ"מ, ולהם צלעות בולטות מסביב. העלים התנוונו לקשקשים קטנים באורך 2 מ"מ שערוכים בדורים של 4 - 5 בכל מפרק.

אלוקזוארינה מחורצת היא עץ דו-ביתי. התפרחות הזכריות הן שיבולים באורך 15 – 20 מ"מ בקצות הענפונים. בזמן הפריחה המאבקים משחררים כמויות גדולות של אבקה עד שהעץ כולו נראה צהוב. התפרחות הנקביות, ערוכות בקבוצות קטנות, נראות
כאצטרובלים כדוריים עד גליליים באורך 20 –40 מ"מ, שנישאים על עוקץ קצר. בזמן הפריחה צבען אדום ולאחר מכן הן מקבלות צבע חום-אפור.

אלוקזוארינה מחורצת תוארה כאחד ממיני הקזוארינה. מאה שנים מאוחר יותר היא הופרדה, יחד עם עוד 58 מינים, לסוג אלוקזוארינה. מוצאה של האלוקזוארינה המחורצת במזרח אוסטרליה שם היא גדלה בעיקר בשולי אזורי היערות באזור שמקבל 1000 –2000 מ"מ גשם. הוא גדלה על קרקעות כבדות וחמוצות. היא רגישה ליובש ולמליחות, כמו גם להצפה.

לאלוקזוארינה המחורצת עצה בצבע אדום והיא מבוקשת מאוד לחריטה של פרטי קישוט. כמו-כן משמת אלוקזוארינה מחורצת כמשבר רוח בשטחים חקלאיים.

כתב עמרם אשל


תמונות נוספות:


קישורים