סביון פשוט

הדפסה
  Senecio vulgaris שם מדעי
מורכבים
Asteraceae
משפחה
מאוחה מס' עלי כותרת
מנוצה צורת העלה
מפורץ שפת העלה
עגול צורת הגבעול
חד-שנתי צורת חיים
גולן, חרמון, גליל, כרמל, הרי יהודה, שרון, שפלה, תפוצה בארץ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
עונת הפריחה

סביון  פשוט
צילום: © יהודה מרטה  
© כל הזכויות שמורות לצלמים ולאתר צמח השדה.

תמונות נוספות:

מידע נוסף

סביון פשוט הוא עשב חד-שנתי זקוף, נדיר למדי. העלים העליונים (עלי הגבעול) מחולקים, התחתונים לא מחולקים או שאונותיהם קצרות.
סביון פשוט פורח בין פברואר לאפריל. עוקצי הקרקפות קצרים. הפרחים הלשוניים קצרים או חסרים. הפרח מואבק על-ידי זבובים ודבורים. חפי המעטפת רבים, זקופים, ערוכים בדור אחד, יוצרים גביע. בהבשלה הם נכפפים לאחור. השם סביון מרמז על הציציות של הזרעים, שצבען כסוף כשערותיו של סבא. בעזרת ציציות אלה נפוצים הזרעים ברוח.
סביון פשוט הוא עשב-רע בשדות, גדל בשדות מעובדים ובמעזבות. הרים ושפלת החוף בצפון הארץ ומרכזה. תפוצתו העולמית נרחבת בארצות שסביב הים התיכון והרחק מעבר להן צפונה ומזרחה.

הסוג סביון הוא סוג ענק, עתיר-מינים, ובו צמחים שונים מאוד זה מזה, ביניהם אפילו עצים ושיחים בשרניים דמויי-קקטוס , אך לכולם מבנה דומה של הפרח והפרי. בארץ נפוצים עוד5 מינים מהם 4 מינים עשבוניים חד-שנתיים:סביון אֲבִיבִי שכיח מאוד בכל אזורי הארץ הימתיכוניים;  סביון יָפוֹ גדל באזור החוף, עליו בשרניים עבים וקרקפות-פרחיו גדולות, קוטרן עד 3 ס"מ; סביון צָהֹב גדל במדבר, אין לו כלל פרחים לשוניים בקרקפת הפרחים; סביון הָעֲרָבוֹת הגדל גם הוא במדבר; ומין אחד רב-שנתי סביון הֶהָרִים הגדל רק בחרמון.
מינים אחדים מקובלים כצמחי נוי, מהם הנקראים צִינֶרָרְיָה בפי הגננים.

כתב מייק לבנה


מקורות מידע


 
גינון חסכוני בצמחי בר